Voice AI versterkt persoonlijke service:
Bonnie en Antwoordservice Nederland kondigen strategisch partnership aan
Rotterdam, 11 februari 2025 – Antwoordservice Nederland (ASN), toonaangevend in telefonische bereikbaarheid, en Bonnie, dé telefoon & WhatsApp AI-oplossing voor het MKB, bundelen hun krachten. Deze samenwerking brengt AI-technologie en menselijke service samen voor optimale bereikbaarheid.

Telefoongesprekken blijven de belangrijkste schakel tussen bedrijf en klant – maar liefst 60% van alle klantcontact verloopt via telefoon. Dagelijks stromen de telefoontjes binnen, maar veel blijven onbeantwoord. Bonnie brengt daar verandering in. De AI beantwoordt en verwerkt 75% van alle gesprekken direct, van het inplannen van afspraken tot het beantwoorden van vragen. Enkel bij complexe vragen schakelt Bonnie door naar een ervaren medewerker van ASN. Het systeem van Bonnie integreert met diverse platformen en API’s om gesprekken te digitaliseren en te automatiseren.
“Door routinetaken te automatiseren, creëren we meer ruimte voor wat echt telt: empathische gesprekken en persoonlijke verbindingen,” aldus Joas Kemerink, Operationeel Directeur van ASN. “De samenwerking met Bonnie stelt ons in staat bedrijven te helpen hun processen te optimaliseren, zonder concessies te doen aan de persoonlijke benadering.”
Voor Bonnie betekent dit een belangrijke stap buiten de horeca. De AI-oplossing is beschikbaar in meer dan 20 talen. “Samen met ASN kunnen wij andere toepassingen verkennen van Bonnie en sectoren identificeren die perfect geschikt zijn voor Voice AI. In ASN hebben wij een strategische partner gevonden die nauw aansluit op onze filosofie van klantcommunicatie,” zegt Mark Bender, Co-Founder van Bonnie.
“De samenwerking met Bonnie stelt ons in staat bedrijven te helpen hun processen te optimaliseren, zonder concessies te doen aan de persoonlijke benadering.”
AI en menselijk contact versterken elkaar
Hoewel AI de efficiëntie verhoogt, staat het behoud van de menselijke verbinding centraal in onze aanpak. De technologie is niet bedoeld om menselijke interactie te vervangen, maar om deze te versterken, zodat medewerkers zich kunnen richten op de klantrelaties die er écht toe doen.
“Met onze geïntegreerde aanpak zorgen we voor 24/7 bereikbaarheid,” legt Brandon Kwey, Innovatiemanager bij ASN, uit. “Bonnie neemt de routinematige gesprekken voor haar rekening, terwijl complexere vragen direct worden doorgeschakeld naar onze medewerkers. Wanneer er niemand beschikbaar is, zorgt Bonnie ervoor dat er via email een terugbelnotitie wordt verstuurd. Dankzij slimme systeemkoppelingen en WhatsApp follow-ups verlopen het maken van afspraken en informatie bevestigen volledig automatisch. Op deze manier maken we onze dienstverlening niet alleen efficiënter, maar ook persoonlijker.
Deel dit artikel