De voordelen van het uitbesteden van de telefoonservice

Het uitbesteden van uw telefoonservice aan Antwoordservice Nederland heeft vele voordelen. Lees alles over de impact die het kan maken op uw bedrijf.

Als eerste contactpunt van uw klanten is de telefoonservice een essentieel onderdeel van uw bedrijf voor een prettige klantervaring. Zo’n dienst kan echter lastig te combineren zijn met uw dagelijkse werkzaamheden. Het uitbesteden van de telefoonservice heeft vele voordelen die een geoptimaliseerde klantenservice oplevert, en die u en uw bedrijf kunnen helpen om de drukte op de werkvloer te verminderen.

Wat is een telefoonservice?

Een externe telefoonservice is een geschikte manier om uw klantenservice te optimaliseren. Door het inschakelen van een telefoonservice, nemen getrainde operators alle inkomende of doorgeschakelde gesprekken over van uw bedrijf. Operators nemen namens het bedrijf de inkomende gesprekken op en bieden basisinformatie, nemen berichten op of zetten oproepen door naar de juiste persoon of afdeling.

Redenen om de telefoonservice uit te besteden

Door de telefoonservice uit te besteden, bent u als bedrijf altijd volledig bereikbaar voor uw klanten als u zelf niet de mogelijkheid heeft om de telefoon op te nemen. De telefoonservice helpt om de bereikbaarheid te vergroten en de klanttevredenheid te verbeteren. Ook zorgt het voor een professionele uitstraling, terwijl de druk op het interne personeel wordt verminderd.

Verbeterde bereikbaarheid

Door uw telefoonservice uit te besteden, zal geen enkele oproep onbeantwoord blijven. Een telefoonservice is geschikt voor zowel kleine als grote bedrijven om de bereikbaarheid te verbeteren en hierbij de klanttevredenheid te verhogen. Door een telefoonservice wordt uw bedrijf toegankelijker voor klanten, ongeacht de tijdzone of het tijdstip van de dag.

Professionele klantenservice

Bij een telefoonservice is een professionele en gerichte klantenservice erg belangrijk. Met het uitbesteden van uw telefoonservice zal er direct en persoonlijk contact zijn met uw klanten zonder lange wachttijden. Daarbij zullen de operators uw klanten niet alleen vriendelijk en professioneel te woord staan, maar houden ze ook actief contact met u voor rapportages en verbeteringen.

Kostenbesparing

Een externe telefoonservice helpt u niet alleen bij het verlichten van de werkdruk, maar bespaart u ook kosten. Naast het effectiever en efficiënter werken, heeft u niet te maken met salariskosten, opleidingskosten en eventuele ziektekosten. Ook hoeft u geen extra elektronische apparatuur aan te schaffen of extra personeel aan te nemen voor het afhandelen van het klantcontact.

Flexibiliteit en schaalbaarheid

Het inschakelen van een telefoonservice betekent een grote mate van flexibiliteit voor uw bedrijf. U kunt namelijk zelf bepalen in welke mate uw telefooncontact wordt overgenomen. Hiernaast heeft het uitbesteden van de telefoonservice het voordeel van schaalbaarheid. Dit betekent dat wanneer het klantenbestand groeit, de telefoonservice het extra contact op zich neemt en er geen noodzaak is voor extra interne medewerkers of technologische investeringen.

Intern opgeleide, ervaren operators

Antwoordservice Nederland heeft een team van getrainde professionals die uw telefooncontact effectief en efficiënt afhandelen. Van eenvoudige terugbelverzoeken aannemen en een telefonische externe receptie tot een volwaardig storingsdienst en een externe telefoonservice, we bieden alle diensten aan. Vakkundige en intern getrainde weknemers helpen u bij het optimaliseren van het klantcontact.

Focus op kernactiviteiten

Klantcontact kan veel tijd in beslag nemen, tijd die u mogelijk liever besteedt aan interne zaken. Een telefoonservice helpt u daarom de focus te leggen op uw kernactiviteiten, door het klantcontact gedeeltelijk of geheel uit handen te nemen. U hoeft niet langer tijd vrij te maken voor het beantwoorden van telefoontjes en kunt zich volledig concentreren op uw taken. Dit komt de kwaliteit van uw kernwerkzaamheden ten goede!

Telefoonservice uitbesteden? Kies voor Antwoordservice Nederland

Door de keuze te maken om uw telefoonservice uit te besteden aan Antwoordservice Nederland, kiest u voor vriendelijkheid, bereikbaarheid en behulpzaamheid. Als eerste contactpersoon zijn we een visitekaartje voor uw bedrijf die klantgericht contact op de eerste plaats zet. Neem contact op voor meer informatie over het inschakelen van een externe telefoonservice of vraag direct een persoonlijk gesprek aan. We helpen u graag!

Deel dit artikel

Brochure downloaden